Disecta Membra
Klasyk, który spala niecałe 3 l/100km
Motocykle marki Royal Enfield już w chwili opuszczenia fabryki są pełnoprawnymi klasykami. Historia modelu Bullet sięga 1955 roku. Z myślą o amerykańskim rynku Indusi przygotowali specjalną wersję maszyny.
http://m.onet.pl/_m/530e403f75f16fee5f22defec6fa67a3,0,1.jpg
Royal Enfield Bullet G5 Military EFI / fot. totalmotorcycle.com
Royal Enfield Bullet G5 Military EFI został wystylizowany na wzór maszyn służących w szeregach armii podczas II Wojny Światowej. Oliwkowy lakier oraz skórzane sakwy uczyniły z Bulleta nie lada gratkę dla kolekcjonerów.
Sercem jednośladu jest silnik o pojemności 499 ccm, który rozwija 27,5 KM i 41,3 Nm. Niewiele, jak na sprzęt ważący niemal 190 kilogramów, jednak Royal Enfield rekompensuje niedostatki dynamiki pięknym brzmieniem jednocylindrowego silnika oraz korzystnym rozkładem momentu obrotowego.
Zastosowanie elektronicznie sterowanego układu zapłonowego oraz wtrysku paliwa rozwiązało problemy związane z uruchamianiem zimnego silnika, regulacją gaźnika oraz zalewaniem świecy zapłonowej. Atutem Enfielda jest także bardzo ograniczone spalanie. Według producenta możliwe jest zejście poniżej 3 l/100km.
W Stanach prezentowany Royal Enfield został wyceniony bardzo rozsądnie – kosztuje nieco ponad sześć tysięcy dolarów. Jednoślad jest objęty dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów.
łs / Onet.pl
źródło: moto.onet.pl
Artykuł przeczytacie:
Download: Rapidshare, Hotfile, Megaupload, Przeklej i Inne http://moto.onet.pl/1608187,1,klasyk-ktory-spala-niecale-3-l-100km,artykul.html?node=19735 Download bez limitów