ďťż

Polskie prototypy trochę prototypów

Serwis znalezionych haseł

Disecta Membra

Oto garstka polskich prototypów.

http://www.ampir-autostarocie.pl/pliki/syr110_5.jpg
http://img160.imageshack.us/img160/3087/110apc9.jpg
Syrena 110

http://www.polskaprl.rejtravel.pl/mot/24.jpg
Syrena Laminat

http://www.polskaprl.rejtravel.pl/mot/34.jpg
Syrena Mikrobus

http://www.polskaprl.rejtravel.pl/mot/33.jpg
Syrena Kombi

http://img407.imageshack.us/img407/7021/syrenasportzc9.png
Syrena Sport

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Warszawa_210.jpg/800px-Warszawa_210.jpg
Warszawa 210

http://www.polskaprl.rejtravel.pl/mot/25.jpg
Warszawa Ghia

http://img186.imageshack.us/img186/818/41qs0.jpg
Warszawa Dla ÂŁączności

To nie wszystkie prototypy, ale już nie chciało mi się wrzucać przez imageshack. Resztę dodam później.



ta syrena sport wygląda całkiem cąłkiem ale szkoda ze nie polska teraz nie robi jakiś fajnych prototypów. Szkoda

Teraz polska zamiast produkować własne modele woli produkować koreańce

A to jeszcze kilka prototypów:

http://www.streemo.pl/Image/1262_l.jpg
http://www.streemo.pl/Image/1263_l.jpg
Polonez Sedan

http://img404.imageshack.us/img404/3474/spa1duzett8.jpg
http://img266.imageshack.us/img266/8117/spa4duzehp5.jpg
Stratopolonez

http://img266.imageshack.us/img266/2473/1267lys1.jpg
Polonez Coupe

http://img404.imageshack.us/img404/3739/polonezanalog21bt0.jpg
Polonez Analog

http://img409.imageshack.us/img409/9791/fso07zn5.jpg
Fiat 125p "Jamnik"

http://img505.imageshack.us/img505/7208/125gtjnj4.jpg
Fiat 125p gtj

http://img186.imageshack.us/img186/3971/warswnke5.jpg
http://img233.imageshack.us/img233/4426/wars1wj7.jpg
Wars 1300

Stratopolonez to nie prototyp tylko realny model - sprawdźcie w Google. A kto ma jakieś concepty prototypu FSO Ogar?



Ale stratopolonez nie byl produkowany seryjnie - wyszedl tylko jeden na podzespolach Lancii Stratos do wyscigow zamiast rozbitej Lancii

A oto Ogar

[img=http://img234.imageshack.us/img234/4813/ogarnk5.jpg]

Dzięki wielkie za Ogara, masz jakieś info na jego temat? Jaki silnik, podzespoły, napęd? :+)

Oto opis

FSO Ogar 1500 to prototyp polskiego samochodu osobowego z 1977 oparty na podzespołach Polskiego Fiata 125p. Wykorzystano jego płytę podłogową, silnik oraz główne zespoły podwoziowe. Całkowicie nową konstrukcja było nadwozie wykonane z tworzyw sztucznych. Autorem projektu nadwozia był Cezary Nawrot.

Charakterystycznymi cechami tego pojazdu były obłe kształty nadwozia, chowane reflektory i duże zderzaki spełniające wymagania norm bezpieczeństwa. Do napędu Ogara użyto wzmocnionego silnika typu osiągającego moc 80 KM (60,5 kW).

Obecnie jedyny egzemplarz Ogara znajduje się w Muzeum Techniki w Warszawie w Fabryce Norblina, a odlew nadwozia obejrzeć można było na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawkiej (obecnie znajduje się na Wydziale Mechanicznym Wojskowej Akademii Technicznej).


Zaczerpnięto z http://pl.wikipedia.org

wow nawet fajne te graciki

A tu jeszcze kilka do obejrzenia

http://www.polskaprl.rejtravel.pl/mot/oberek.jpg
Oberek

http://www.polskaprl.rejtravel.pl/mot/35.jpg
Popularny

http://www.aba.com.pl/motopol/fso1100.jpg
http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Polskie_coupe_foto0_1286581.JPG
FSO 1100 Coupe

http://img405.imageshack.us/img405/127/125couhc7.jpg
PF 125 Coupe

http://img405.imageshack.us/img405/7475/prot27a0rsyo0.jpg
Polonez Long

http://www.abc.se/~m9805/eastcars/fsm/beskid106.jpg
Beskid 106

http://img405.imageshack.us/img405/9863/125longhw5.jpg
PF 125 Long

http://img405.imageshack.us/img405/5152/fiat4ex2.gif
PF 125 4x4

http://img405.imageshack.us/img405/6848/49fw8.jpg
Warszawa z innym wlotem

hmm ten piaty od dolu jest calkiem nowy
ale mi sie nie podoba

Piąty czy czwarty?

Piąty jest polonez long, i on chyba nie jest za bardzo nowoczesny

Nie zapomnijcie ze Polacy tez robia swoje samochody :) O nazwie Leopard

Fajny ten Polonez Long - nie wiedziałem że też robią, tzn. robili takie wersje Poldka

A FSO 1100 Coupe???
Prawie jak Lambo?!

No świetnie. Szkoda że projekty niezrealizowane. Kiedyś to były wozy... Teraz wszystko rozbebrali, posprzedawali za pare groszy i niemamy juz Syren, ani FSO. Szkoda, bo mogłoby powstać jeszcze wiele fajnych projektów. -_-

Fiat 125p "Jamnik" fajny :D

przykro mi ale nie przepadam za ,,takimi" samochodami

Syrenka sport ... prawie jak aston muhaha, piękne.

Ha na szczęście sporo z nich jeszcze się trzyma
W Warszawie w Muzeum Techniki oddział Norblin można niektóre obejrzeć. Np.:
- syrena 110
- stratopolonez
- fiat 125p 4x4
- Ogar :)
- Warszawa 210 (niestety stoi w magazynie, i wystawiana jest tylko na uroczystości)
- Meduza (podobny do mikrusa polski projekt)
i inne

Osobiście tam byłem, i fajnie to wygląda, lecz nie mają żadnych luksusów. Oprócz tego mają tam kolekcje prywatne, i motocykle.

A prototypy można nawet kupić na allegro.
Sam znalazłem aukcję z Maluchem BOSMAL, syreną laminat (wersja rzemieślnicza),Warszawą dla łączności, oraz cieniasem, który miał troje drzwi (nie licząc klapy bagażnika).

Nie wiedziałem gdzie wcisnąć ten artykuł ( więc sorki jeśli się komuś nie spodoba, że akurat piszę tego mojego 1000 posta tutaj. Zawsze można jeśli już przenieść, nie pogniewam się :) w sumie jest to kontynuacja tematu z małymi dodatkami.
Kilka słów do mojej odpowiedzi w temacie: na fotkach jest w miarę dość czytelny artykuł na temat tych pojazdów zamieszczonych na zdjęciach. Przepraszam za jakość zdjęć ale te wycinki z gazety są z około 1978 roku, kiedy to byłem jeszcze smarkaczem i jak każdy prawie chłopiec fascynowałem się samochodami. W tamtych latach były z reguły tylko gazety czarno – białe drukowane na marnym jakościowo papierze, więc fotki takie jakie widzicie.
Zadacie mi może pytanie dlaczego akurat dołączyłem ten artykuł do tematu?? No cóż, z kilku powodów. Po pierwsze! bo nigdy nie widziałem tych konkretnych pojazdów na własne oczy i pewnie co niektórzy z Was też. Podejrzewam że już chyba raczej takich materiałów nie ma w ARCHIWUM FSO.
Po drugie: uznałem ten artykuł za dość ciekawy ze względu na treść i niektóre komentarze umieszczone pod zdjęciami UNIKATOWYCH pojazdów.
Po trzecie: może to zabrzmi śmiesznie ale chciałem w ten sposób złożyć SZACUNECZEK dla wymienionych konstruktorów, za ich jak na te lata i możliwości według mnie pomysły a za razem słowa PODZIWU za nowatorstwo i wyobraźnię w TYCH LATACH.
Po czwarte: nasunął mi się wniosek – pytanie, ( NIE OCZEKUJĘ ODPOWIDZI!!!) dlaczego nikt nie podjął decyzji o seryjnej produkcji niektórych aut?? Może teraz POLSKA byłaby potęgą jeśli chodzi o produkcję RODZIMĄ samochodów??
Myślę że trochę technicznej historii nie zaszkodzi temu FORUM. Życzę miłego czytania, oglądania i nasuwających się wniosków.

http://images25.fotosik.pl/222/94adf87717f9157c.jpg

http://images26.fotosik.pl/223/4bda244c3bc12368.jpg

http://images24.fotosik.pl/223/768c746afaf2eb72.jpg

http://images29.fotosik.pl/222/c314c45f9463d2e6.jpg

syrena sport mi sie podobała :) fajne autko :D

Beskid - mial byc nastepca fiata 126p http://www.abc.se/~m9805/eastcars/fsm/beskid106.jpg

http://www.autohistories.com/beskid/Beskid106-l.jpg
http://www.polskieprototypy.prv.pl/images/beskid2.jpg

Następca LUBLINA

Intrall Lubo

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Lubo.jpg

Intrall Lubo - prototyp samochodu dostawczego firmy Intrall, którego produkcja była planowana od 2007 roku. Dotychczas nie wszedł do produkcji.

Smyk

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Smyk-muzeum-_inżynierii.JPG

Smyk - seria prototypowa polskiego mikrosamochodu wykonany w 1957 roku w warszawskim Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Samochodowego.

WSK MEDUZA

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/PL_Meduza.jpg/800px-PL_Meduza.jpg

Leopard

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f2/Leopard_car_poland_gazetapl.jpg

Leopard ? samochód sportowy produkowany w Mielcu przez firmę Leopard Automobile. Samochód został zaprojektowany w Polsce przez Zbysława Szwaja i Maksymiliana Szwaja, tu jest produkowany (wyjątek stanowi silnik pochodzący z Corvetty). Samochód produkowany jest ręcznie. Debiut miał miejsce w kwietniu 2005 roku w Paryżu.

Charakterystyka pojazdu:

* Silnik: aluminiowy V8
* Pojemność silnika: 5967 ccm
* Maksymalny moment obrotowy: 542 Nm/4400 (obr./min.)
* Moc maksymalna: 405 KM/6000 (obr./min.)
* Masa auta: 1150 kg
* Maksymalna prędkość: 250 km/h
* Przyspieszenie 0-100km/h: 4,0 sek.
* Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
* Nadwozie: aluminiowe, produkowane ręcznie
* Ładowność pojazdu: 300kg
* Pojemność zbiornika paliwa: 80l
* Cena: ok. 150 tys. dolarów, ok. 100 tys. euro

Szkoda że nie umiemy dbać o swoją przeszłość. Te auta teraz naprawdę mogły by być niezłym kawałkiem histori a niestety w większosci ostały się tylko na papierze. Popatrzcie naprzykład na te FSO coupe - cudeńko

W tajemnicy powiem wam, że kiedyś znajomek który robił na FSO przesłal mi fotkę ktorą cykną na zakładzie. Był to jakiś Lanos z odciętą tylnią częścią budy (pickup?). Teraz nie cholera żadnego pociętego Chevroleta nie znalazłem, a uwieżcie mi na swoje możliwości szukałem dokładnie :)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • russ.xlx.pl