ďťż

Seat Leon 1.9 TDI gen.1 vs Volkswagen Golf 1.9 TDI gen.IV porównanie tych aut - pomoc dla kupującego

Serwis znalezionych haseł

Disecta Membra

Witam w niedalekiej przyszłości zamierzam zmienić samochód, obecnie jeżdżę Peugeotem 406 1.8 16V. Na celowniku mam głównie dwa modele samochodów dość popularnych i znanych. Pierwszy mój faworyt Seat Leon 1.9 TDI o mocy 150 KM ewentualnie 130 Km popularna dośc wersja TOP SPORT, drugie auto na celowniku to Golf 4 generacji z silnikiem 1.9 TDI również w najmocniejszych wersjach ze skrzynią 6 biegową. W tym temacie chciałbym prosić użytkowników takich samochodów lub osoby, które miały z nimi kontakt o wypowiedzenie się na temat tych aut plusy i minusy ewentualnie jakieś uwagi eksploatacyjne.

Dlaczego 1.9 Tdi? Kupując pierwsze auto liczyłem, że silnik benzynowy o pojemności 1.8 zadowoli mnie jednak tak nie jest, słaba dynamika spowodowana małym momentem obrotowym, duże zużycie paliwa coraz bardziej przemawia za sprzedażą tego samochodu. Zdecydowałem, że kolejne auto będzie posiadać silnik 1.9 Tdi popularna konstrukcja świetna dynamika, duży moment obrotowy i moc, a to wszystko w parze z małym spalaniem. Jeździłem już samochodami z silnikiem diesla + turbina i turbosprężarka dla mnie to bajka.

Jeśli może ktoś mi pomóc doradzić, lub po prostu ocenić swój samochód to bardzo proszę o pomoc interesuje mnie przede wszystkim serwis tych samochodów, dostęp do części, najczęstsze usterki oraz wytrzymałość podzespołów takich jak zawieszenie, rozrząd oraz turbina, turbosprężarka, no i może jakieś porównania spalania w różnych cyklach . Ergonomia i praktyczność to drugorzędna sprawa bo auto kupuję dla siebie, dzieci nie mam a to czy wejdzie fotelik itp jest dla mnie nie istotne. Orientuje się w temacie na co dzień mam styczność z motoryzacją jednak nie ma to jak wiedza z autopsji więc użytkownicy wiedzą najlepiej. Za pomoc z góry dziękuję i postaram się wynagrodzić :)

pOzDro dla wszystkich maniaków dwóch i czterech kółek!!!: :)



ja używam Seata Leona 1,9 TDI (90KM) i có moge powiedzieć, wygląd super, auto jest piękne i super się prezentuje.... Jakość wykonanie wewnątrz jest nie najlepsza, raczej gorsza od Golfa IV.... Niestety kupiłem okazyjnie i jak przyszły mrozy przyszły też problemy, dokładnie to mam problem z podpaleniem, musze długo kręcić i jak zapali to wypuszcza dużo szarego śmierdzącego dymu nikt nie wie co z tym zrobić.... Ale nie każde auto tak ma.... Mój tata od dłuzszego czasu ma Skodę Octavię też 1,9 TDI (90KM) i jest zadowolony bo auto mało pali i jst bezawaryjne... Silnik super chodzi i awarji żadnych.... Zawieszenie dobre jest, choć mój tata uaważa, ze w Seacie troche za twarde jak dla niego, dla mnie jest super (o wiele lepsze od jego Skody), dobrze resoruje, pewnie sie prowadzi... Bardzo dobry jest układ kierowniczy, jest dokładny i dobrze się panuje nad autem przy wyższych prędkościach.... Wnetrze: i tu wg mnie jest pies pogrzebany, no bo, jeśli zawieszenie i silnik jest takie samo jak w Golfie IV, noi Seat o wiele lepiej wyglada to musi jednak ie może być lepsze od dziecka VW....plastiki choć są w miare dobrze dopasowane o jednak ich jakość jest troche słaba (ale i tak o niebo lepsz od Focusa I), na naszych polskich drogach troche to trzeszczy, ale wątpie żeby Golf miał o wiele lepsze wykończenie niż Seat, bo to Audi nie jest....
Jak ja bym miał 10 000zł to bym je dołożył i kupiłbym Seata Leona Cuprę 1,9TDI (150KM), ale ze nie mam to tak nie zrobie....tylko tobie go polece.... Ja bym się naet nie zastanawiał i wybrałbym leona, ale Cuprę niż Top Sport, nie wiem czym dokładniej się różnią, ale Cupra ma 150KM, napęd na 4 koł a i skrzynię 6 stopniową, więc musi mieć odejście i i jeździć jak prawdziwa rajdówka....

Codo części Leon i Golf sa na tej samej płycie podłogowej... Mówią, że Leon to usportwiona wersja Golfa... Części jest dużo, są łatwo dostepne.... Silnik jest dopracowany i co wążne one mialy jeszcze zwykłe wtryski, a nie Commonrail (pompo-wtryskiwacze), zwykłe wtryski są podobno o wiele mniej awaryjne i tańsze, przy awarji, ale troche głosniej chodzą, ale to nie przeszkoda....

PS Wyobraź sobie jak na światłach staniesz obok dresiarza w BMW, ale pewnie E36 316, bo to chyba najpopularniejsze,a ty dieselkiem.... I wybraź sobie jego minę jak mu spokojnie objedziesz ;)

Dzięki wielkie za odpowiedz :) miło się czytało i pomogłeś mi nie powiem, że nie. Na tym forum zauważyłem, że nieraz ciężko o odpowiedź :P. Co do twojego problemu z odpalaniem polecam lać dodatek do ropy zapobiega on wytrącaniem się parafiny z ropy przy niskich temperaturach , która skutecznie zapycha filtr paliwa i pogarsza dopływ paliwa do wtrysków. Sprawdz też tzw świece żarowe, może poprostu słabo grzeje i silnik przez to kiepsko odpala tak było z naszym BMW 525 TDS (tak nawiasem nie polecam tego auta :P). Dzięki, że opisałeś wnętrze :P czułem, że jakość może być gorsza niż w Golfie IV no ale jedak cała reszta jest lepsza, a wygląd to już koniec swiata :). Co do wersji Top Sport to muszę cię zaskoczyć bo kiedyś ogladałem porównanie z Cuprą w obydwu były silniki 1.9 TDI 150 KM, mierzono przyspieszenia , sprawdzano wagę i porównywano trakcję. Wersja Cupra ze względu na większą wagę (dosyć dużo bo o jakieś okolice 100kg) była na przyspieszenie minimalnie gorsza. Jednak trakcja Cupry ze względu n napęd 4x4 rekompensowała te braki trzymając w zakrętach (dodatkowy plus zimą). Jednak problem dla mnie jest taki, że stać mnie jedynie na przednionapędową wersje bo 4x4 jest wyraźnie droższa. Strasznie podobają mi się zderzaki od cupry i będę szukał takiego TOP Sport, który ma je założone. Co do zawieszenia to fajnie, że jest sztywne kręgosłup mnie jeszcze nie boli i młody jestem więc twarde jak najbardziej :P. Co do pompo-wtryskiwaczy wydaje mi się, w tych mocniejszych wersjach są one zastosowane, a w 90 KM nie, jednak to mnie nie jest w stanie zniechęcić.
Co do BMW E36 i E30 to nie komentuje :P dAję soga za post :) pOZdRO

Turbina a turbosprężarka to to samo ^^ A co do aut oczywiscie sa to ładne autka ale co prawda golf 4 generacji jest juz nieco przestarzaly poniewaz najmlodszy rocznik mozemy kupic chyba do 2003 roku, mojego kolegi brat prowadzi warsztat samochodowy i ma tam bardzo duzo aut, gdy sprowadzil z francji Audi A3 3 drzwiowe o pojemnosci 2.0 TDI Quatro zrobilem nim jazde probna, nie ma lepszego auta ;) Proponuje rozpatrzyc ta propozycje kupna Audi A3 bo warto ;)




Turbina a turbosprężarka to to samo ^^ A co do aut oczywiscie sa to ładne autka ale co prawda golf 4 generacji jest juz nieco przestarzaly poniewaz najmlodszy rocznik mozemy kupic chyba do 2003 roku, mojego kolegi brat prowadzi warsztat samochodowy i ma tam bardzo duzo aut, gdy sprowadzil z francji Audi A3 3 drzwiowe o pojemnosci 2.0 TDI Quatro zrobilem nim jazde probna, nie ma lepszego auta ;) Proponuje rozpatrzyc ta propozycje kupna Audi A3 bo warto ;)

Wiem wiem chodziło mi tylko o to że układ turbo jest zbudowany z 2 elementów :P turbiny napędzanej spalinami i sprężarki :P taki mały tik mechaniczny. Co do A3 to już niestety nie te pieniądze, a co do silnika to znany mi jest 2.0 TDI min. z passata :) Nie chcę szukać samochodu zaniedbanego a młodego rocznikiem :) Bo a3 za ta kasę co leon to by było chyba nieciekawe:) Ostatnio dużo myslałem o BMW E46, passacie, audia A4 lub A6. Silniki wysokoprężne ewentualnie benzyna ale powyżej 2 litrów

Lepiej szukaj zadbanego ARL-la w Golfie IV. Silnik potężnie mocny, przy masie Golfa IV jesteś królem na drodze a jak jeszcze wpadnie Ci na to, aby zmodzić silnik to możesz osiągnąć nawet 200KM. Oczywiście przy tej mocy już trzeba uważać i lepiej zainwestować w lepsze sprzęgło i podzespoły ;) Silnik bardzo bardzo fajny a co najważniejsze to przy tych osiągach pali bardzo mało ropki. Beznzyny nie bierz, szczególnie uturbionej bo Cię zje żywcem... ;)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • russ.xlx.pl