Disecta Membra
Trójkołowy skuter TheAutoMoto.
Trójkołowych jednośladów na rynku już jest całkiem sporo. Przodują skutery z Piaggio MP3 na czele, bliźniaczą Gilerą czy Peugeotem HYmotion 3. Teraz do tej grupy dołączyła pochodząca z Kaliforni firma TheAutoMoto.
http://m.onet.pl/_m/e0ba1dfb4236c201661af47b1d03f0ad,0,1.jpg
TheAutoMoto to połączenie skutera z samochodem. Podobnie jak BMW C1, wyposażone jest w mini kabinę z dachem oraz przednią szybę z wycieraczkami. Układ napędowy to znany już i opatentowany przez Hondę w latach 70-tych podzespół Gyro. Teraz jednak został przystosowany do obsługi większego silnika.
Jednostka napędowa to jednocylindrowy czterosuw o pojemności 150 cm3, chłodzony powietrzem. Za jego pomocą, poprzez skrzynię CVT napędzane są dwa tylne koła skutera. Takie rozwiązanie powoduje, że TheAutoMoto jest pojazdem wyjątkowo ekonomicznym. Na 9-litrowym zbiorniku paliwa przejedziemy około 240 km.
Tylny wahacz, będący jednocześnie podstawą silnika i układu przeniesienia napędu, w przeciwieństwie do spotykanych powszechnie konstrukcji, pracuje zawsze w jednej płaszczyźnie z drogą. Za przechyły kabiny, odpowiadające przechyłom pojazdu w zakrętach odpowiedzialny jest właśnie system Honda Gyro. TheAutoMoto zostało wyposażone w tarczowe hamulce oraz system ABS.
Na pokładzie TheAutoMoto znajdziemy czytelną konsolę z zegarami oprawioną w tworzywo imitujące carbon, spory jak na taki pojazd bagażnik, wycieraczkę przedniej szyby oraz system nagłośnienia z możliwością podłączenia odtwarzacza MP3. Pasażer ma wygodne oparcie na plecy oraz podłokietniki. W odróżnieniu od konstrukcji BMW C1 w TheAutoMoto musimy zakładać kask, bowiem pojazd nie jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa.
Według założeń producenta jednoślad będzie dostępny najpierw w USA, a dopiero za jakiś czas w Europie. Cena została ustalona na poziomie 3800 dolarów w USA oraz 3000 Euro na rynku europejskim.
źródło: moto.onet.pl