ďťż

Polski Fiat 125p 1300 z 1968

Serwis znalezionych haseł

Disecta Membra

Polski Fiat 125p 1300 z 1968

Fabryka FIAT jest jedną z najstarszych firm samochodowych na świecie, z którą Polska współpracowała jeszcze przez II Wojną: w 1931 roku podpisano umowę licencyjną na produkcje Fiata 508.

W 1948 roku został podpisany kolejny kontrakt - zerwany jednak głównie ze względów politycznych.

W 1965 roku podjęto i podpisano kolejną umowę licencyjną na produkcję w Polsce modelu 125P ( "P" jak Polonia) z nowoczesną karoserią, ale z wycofywanymi silnikami 1300 i 1500.

Produkcja została podjęta przez Fabrykę Samochodów Osobowych na Żeraniu, w miejsce wycofywanych z produkcji samochodów WARSZAWA i SYRENA.

Pierwszy licencyjny Polski Fiat 125P zjechał z taśmy produkcyjnej 28 listopada 1967 roku, a tysięczny samochód zmontowano dnia 20 kwietnia 1968 roku.

http://aycu15.webshots.com/image/39814/2004219424965495174_rs.jpg

Omawiany samochód Polski FIAT 125P-1300 został po raz pierwszy zarejestrowany w dniu 30 czerwca 1968 roku - a więc pochodzi z pierwszego okresu produkcji tych samochodów w Polsce. Egzemplarz jest w stanie fabrycznie oryginalnym - nie był remontowany ani lakierowany.

Został zakupiony "na przydział" przez brata obecnego właściciela i pozostaje w jednej rodzinie do dziś. Jest prawidłowo garażowany i konserwowany. Ma obecnie przebieg 55.000 km.

http://aycu17.webshots.com/image/39296/2004219227871307921_rs.jpg

Charakterystyka: polski, licencyjny, popularny samochód osobowy przeznaczony do przewozu 5 osób i bagażu. Samochód posiada samonośne nadwozie stalowe. Masa własna samochodu: 1020 kg. Dopuszczalna masa całkowita samochodu: 1420 kg.

Podstawowe zespoły pojazdu:

Nadwozie: zamknięte (sedan) czterodrzwiowe. "trójbryłowe", z klapą bagażnika i komory silnika. Drzwi z chowanymi szybami. Miejsce kierowcy – po lewej stronie.

Układ nośny: nadwozie samonośne. Koła przednie zawieszone niezależnie na podwójnych wahaczach poprzecznych nierównej długości i sprężynach śrubowych z hydraulicznymi amortyzatorami teleskopowymi. Koła tylne zawieszone zależnie (sztywny most) na dwóch wzdłużnych resorach z drążkami reakcyjnymi i hydraulicznymi amortyzatorami teleskopowymi. Opony dętkowe 5,60x13 firmy STOMIL.

Silnik: z zapłonem iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, pionowy, górnozaworowy, umieszczony podłużnie z przodu, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w kadłubie. Blok silnika żeliwny, głowica silnika aluminiowa. Zasilanie gaźnikowe, etyliną. Paliwo podawane przez membranową pompę przymocowaną do korpusu silnika i napędzaną od wałka rozrządu. Pojemność silnika 1295 ccm, moc 48 kW przy 5200 obr/min.

Układ napędowy: na tylne koła. Sprzęgło suche, tarczowe. Skrzynia biegów manualna z czterema przełożeniami plus bieg wsteczny. Sterowanie ręczne, dźwignią przy kolumnie kierownicy. Napęd ze skrzyni przenoszony wałem na sztywny tylny most z mechanizmem różnicowym i dwoma półosiami.

Układ hamulcowy: hydrauliczny, tarczowy na 4 koła, dwuobwodowy, ze wspomaganiem podciśnieniowym. Mechaniczny hamulec ręczny działający na zaciski hamulcowe kół tylnych.

Układ kierowniczy: przekładnia kierownicza ślimakowa, bez wspomagania.

Instalacja elektryczna: napięcie 12 V, biegun ujemny na masie. Akumulator o pojemności 45 Ah. Alternator MARELLI o mocy 600 W. Rozrusznik o mocy 1500 W`, włączany elektro-mechanicznie. Sygnał dźwiękowy jednotonowy, elektryczny. Dwie wycieraczki szyb ze spryskiwaczami. Oświetlenie przystosowane do ruchu prawostronnego: oddzielne światła długie i asymetryczne mijania. Światła postojowe i kierunkowskazy – osobne.




Legenda...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • russ.xlx.pl