Disecta Membra
Złośliwi już sobie zaczynają nucić "Bananowy Golf" wzorem przeboju zespołu VOX, ale najważniejsza wiadomość na początek - Golf GTI Pirelli będzie oferowany w czterech kolorach. Będą to grafitowy "Blue graphite", czarny "Black magic pearl" (te dwa ze srebrnymi logo Pirelli), srebrny "Reflex silver" oraz widoczny na zdjęciach żółty "Sunflower" (czarne logo). Jeśli pierwsze trzy lakiery możemy spotkać na zwykłym Golfie GTI, tak ten ostatni został specjalnie zaprojektowany dla wersji Pirelli. Co jeszcze odróżnia "oponiarską" edycję? Otóż mamy inną dokładkę tylnego zderzaka, bardziej agresywnie stylizowane progi, a zamiast czarnego plastiku charakterystycznego dla standardowego GTI - elementy lakierowane pod kolor nadwozia. Jeśli ktoś przeżywa właśnie deja vu, to spieszę wyjaśnić, że dokładnie tak samo wygląda Golf Edition 30 powstały na 30-lecie usportowionej wersji niemieckiego kompaktu.
Aby tradycji stało się zadość, podobnie jak w 1983 roku, kiedy to wyszedł pierwszy Volkswagen Golf GTI w limitowanej edycji Pirelli, również dziś "piątka" stoi na solidnych kołach włoskiego koncernu oponiarskiego. "Czarna mocna" to najnowsza odmiana Pirelli P-Zero w rozmiarze 225/40 R18. Producent opon to również wykonawca felg - te natomiast mają rozmiar 7,5x18, pięć ramion i tytanowy kolor. Co ciekawe właśnie te ramiona kończą się w charakterystyczny sposób tworząc przy rancie literę "P".
Volkswagen Golf GTI Pirelli przejął po jubileuszowej "Edycji 30" jeszcze jedno - silnik. 2-litrowy turbodoładowany benzynowy TFSI miał standardowo 200 KM. Inżynierowie Volkswagena z okazji 30-rocznicy Golfa GTI postanowili wirtualnie od 1976 roku (kiedy to pokazała się szybka "jedynka") dorzucać po jednym koniu mechanicznym. I tak do 2006 roku, kiedy to stuknęła "trzydziestka". Silnik przerzucono więc do "Pirellki" i tak legitymuje się ona mocą 230 KM (169 kW) osiąganą przy 5500 obr./min (maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm przy zakresie obrotów 2200-5200). Dla przypomnienia pierwszy Golf Pirelli miał ich aż 112. Ten najnowszy jest jednak mocniejszy i oczywiście znacznie szybszy - 100 km/h pojawia się po upływie 6,6 sekundy przy użyciu opcjonalnej dwu-sprzęgłowej skrzyni automatycznej DSG (z manualną ten czas wynosi "dopiero" 6,8 s), a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się w okolicach liczby 245. Dla porównania seryjne 200-konne GTI setkę osiąga w 7,2 sekundy i prędkość maksymalną 235 km/h. Bardzo przyzwoite wyniki, zwłaszcza te spalania - VW obiecuje średnie zużycie paliwa wynoszące 8,2 litra na 100 km (przy użyciu skrzyni manualnej; z DSG - 7,9 l/100 km!).
Volkswagen Golf GTI Pirelli został już zaprezentowany w Wurthersee w Austrii, jednak oficjalną premierę zaplanowano na wrześniowy salon samochodowy we Frankfurcie. Sprzedaż ruszy zaraz po nim. A potem strzeżcie się - bananowy Golf we wstecznym lusterku może zwiastować poważne problemy.
http://autogaleria.pl/fotografie/volkswagen/volkswagen_golf_gti_pirelli_2007_01.jpg
http://autogaleria.pl/fotografie/volkswagen/volkswagen_golf_gti_pirelli_2007_02.jpg
http://autogaleria.pl/fotografie/volkswagen/volkswagen_golf_gti_pirelli_2007_03.jpg
http://autogaleria.pl/fotografie/volkswagen/volkswagen_golf_gti_pirelli_2007_04.jpg
http://autogaleria.pl/fotografie/volkswagen/volkswagen_golf_gti_pirelli_2007_05.jpg
http://autogaleria.pl/fotografie/volkswagen/volkswagen_golf_gti_pirelli_2007_06.jpg
http://autogaleria.pl/fotografie/volkswagen/volkswagen_golf_gti_pirelli_2007_08.jpg
IMO to dodatkowe wyciąganie kasy od fanów marki VW : bo róznica 30KM między Pirelli, a zwykłym GTI to niezbyt wiele...
ŁADNY NIEMIECKI SAMOCHÓD . NIE ZBYT ŁADNY KOLOR . NIE PASUJE DO TAKIEGO SAMOCHOPDU . JA BYM POMALOWAŁ GO NA CZARNO , SREBRNO ALBO NAJLEPIEJ KAMELEON
Cacko po prostu!:D
Jestem fanem VW'ka, wprost boskość;)
Rewelacja :) Bardzo mi sie podoba... Takim to bym sobie pojezdzil :P
Golf to Golf samochod dla ludu wiec nic ciekawego ani na zewnatrz jak i w srodku